استان بریتیش کلمبیا در کانادا در جدیدترین پذیرش مرتبط با برنامه مهاجرت استانی یا PNP که در تاریخ 6 اکتبر برگزار کرد، از 72 متقاضی دسته های مهاجرتی اکسپرس انتری بریتیش کلمبیا و Skilled Immigration (SI)  برای تقاضا جهت انتخاب شدن از طرف استان دعوتنامه صادر کرد.

شرایط پذیرش اکسپرس انتری کلمبیا

اکسپرس انتری بریتیش کلمبیا یکی از مسیرهای مهاجرت استانی در سراسر کانادا است که با سیستم اکسپرس انتری فدرال هماهنگ است.حداقل امتیاز متقاضیان در هر دو نوع روش، 80 است. متقاضیانی که در این پذیرش دعوت شدند در بخش IT شاغل بودند و سابقه کار داشته اند. برنامه مهاجرت استانی بریتیش کلمبیا، مشاغل حوزه های هتلداری، توریسم، خرده فروشی و خدمات شخصی را حذف می کند، زیرا این مشاغل از ابتدای همه گیری کرونا دچار بیکاری گسترده ای شده اند.

اکسپرس انتری سیستمی برای مهاجرت به کانادا است که در سه دسته کارگر ماهر فدرال، مشاغل دارای مهارت و تجربه ی کانادایی از سراسر جهان بر پایه ی امتیازات و معیارها مهاجر جذب می کند.

کاندیدها بر اساس امتیازی که در سیستم جامع رتبه بندی دارند دسته بندی می شوند؛ این سیستم به کاندیدها بر اساس تسلط بر زبان انگلیسی یا زبان فرانسوی (دو زبان رسمی کانادا)، سن، تحصیلات و سابقه کار، امتیاز می دهند.

برای کاندیدهایی که بالاترین امتیاز را داشته باشند به تناوب برگزاری پذیرش ها ITA (دعوتنامه برای تقاضا جهت اقامت دائم) صادر می شود. برای ورود به صف انتظار اکسپرس انتری داشتن پیشنهاد کار الزامی نیست. متقاضیانی که از طرف استان انتخاب می شوند، 600 امتیاز اضافی در سیستم جامع رتبه بندی دریافت می کنند. به این ترتیب در پذیرش بعدی اکسپرس انتری حتماً از آنها برای تقاضا جهت اقامت دائم کانادا دعوت می شود. اکثر استان های کانادا نیز از این سیستم برای مدیریت درخواست های انتخاب استانی استفاده می کنند.

متقاضیان برای دریافت دعوتنامه از طریق اکسپرس انتری بریتیش کلمبیا، باید ابتدا در سیستم اکسپرس انتری فدرال دارای پروفایل باشند و نیز در Skills Immigration Registration System (SIRS) ثبت نام کنند.

  • پذیرش های موسوم به Tech Pilot هفتگی برگزار می شوند.
  • متقاضیان بر اساس عواملی مثل تحصیلات، سابقه کار و تسلط بر زبان امتیاز دریافت می کنند.
  • Tech Pilot در سال 2017 آغاز به کار کرده و تا جولای 2021 تمدید شده است.
  • هدف از Tech Pilot، جبران کمبود نیروی کار در بخش تکنولوژی بریتیش کلمبیاست.
  • متقاضیان Tech Pilot از شرط داشتن پیشنهاد شغل دائمی و تمام وقت که در سایر زیرمجموعه های مهاجرتی بریتیش کلمبیا الزامی است معاف هستند.
  • متقاضیان باید جاب آفر حداقل یک ساله داشته باشند و زمانی که درخواست انتخاب شدن از طرف استان بریتیش کلمبیا ارائه می کنند، از جاب آفرشان حداقل 120 روز تقویمی باقی مانده باشد.

در اول سپتامبر برای متقاضیان مسیرهای مهاجرتی موسوم به  Entrepreneur Immigration – Base Category Stream و Entrepreneur Immigration – Regional Pilot Stream دعوتنامه هایی صادر شد. شش دعوتنامه برای متقاضیان مسیر مهاجرتی Entrepreneur Immigration Base Category با حداقل امتیاز 126 صادر شد. این مسیر مهاجرتی مناسب مدیران ارشد یا صاحبان کسب و کار است که می خواهند در بریتیش کلمبیا سرمایه گذاری کنند و آن کسب و کار را روزانه مدیریت نمایند.

برای پنج نفر از متقاضیان مسیر مهاجرتی  Entrepreneur Immigration – Regional Pilot Stream که حداقل امتیازشان 128 بود دعوتنامه صادر شد؛ این مسیر مهاجرتی برای جذب کسب و کارهای جدید به مناطق کوچک تر بریتیش کلمبیا طراحی شده است.

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments