کانادا یکی از کشورهای محبوب و مهاجرپذیر است که هر ساله برنامه های متعددی را برای جذب مهاجران متخصص و هدفمند ارائه می کند. برنامه های مهاجرت استانی کانادا یکی از سیاست های اصلی دولت این کشور است و تحت نظر سیستم اکسپرس اینتری اجرا می شود. این برنامه ها با هدف شناسایی کمبودهای هر استان و نیاز بازار آن تنظیم شده است.

مهاجرت استانی به کانادا راهی آسان برای دریافت ویزای استانی کانادا و در ادامه اقامت این کشور است. دولت کانادا قصد دارد تا دو سال آینده بیش از  هزار مهاجر را از طریق برنامه ی مهاجرت استانی به کانادا وارد کشور کند. به دنبال توسعه اقتصادی استان های این کشور از این طریق، دولت کانادا هر ساله تعداد برنامه های مهاجرت استانی کانادا را افزایش می دهد.

از نکات حائز اهمیت در این بخش؛ واجد شرایط بودن افراد و محاسبه امتیاز استانی کانادا تحت سیستم اکسپرس اینتری است. استان های ارائه دهنده فرصت های مهاجرتی شامل؛ آلبرتا، انتاریو، ساسکاچوان، جزیره پرنس ادوارد، بریتیش کلمبیا و… هستند. در ادامه به بررسی انواع برنامه های مهاجرت استانی کانادا با جزئیات کامل اشاره خواهیم کرد.

برنامه های مهاجرت استانی کانادا

برنامه PNP یکی از روش های مهاجرت به کانادا و دریافت اقامت دائم این کشور است. نامینیشن استانی کانادا همانطور که اشاره شد بر اساس نیازمندهای هر استان به صورت جداگانه مطرح می شود. شرکت در سیستم برنامه های مهاجرت استانی کانادا از دو روش امکانپذیر است.

روش اول: متقاضی با ایجاد پروفایل یا حساب کاربری در سیستم اکسپرس اینتری، اطلاعات خود را وارد کرده و درخواست مهاجرت استانی به کانادا را برای تعدادی از استان ها ارسال می کند. سپس از طریق بررسی و محاسبه امتیاز استانی کانادا در سیستم اکسپرس اینتری شرایط فرد به لحاظ پذیرش یا عدم پذیرش از سوی دولت فدرال استان ها اعلام می گردد. در صورت پذیرش دعوت نامه ای برای فرد متقاضی ارسال می شود که در ادامه آن نیاز است تا در طی مدت زمان معینی نسبت به تکمیل مدارک خود در این سیستم اقدام کند.

روش دوم: دریافت نامینیشن استانی کانادا، دریافت ویزای این کشور از طریق ارسال مستقیم درخواست برای هر یک از استان ها است. سپس مدارک و مشخصات متقاضی تحت سیستم محاسبه امتیاز استانی کانادا بررسی شده و نتیجه آن اعلام می گردد.

برنامه های مهاجرتی استان های کانادا

دریافت نامینیشن استانی کانادا از طریق یکی از برنامه های زیر امکانپذیر است. در ادامه به تشریح انواع برنامه های مهاجرت استانی کانادا و دریافت ویزای استانی کانادا از این طریق می پردازیم:

برنامه مهاجرت استانی آلبرتا

آلبرتا از مناطق پرجمعیت کشور کانادا است که مقصد مناسبی برای کارآفرینان و فارغ التحصیلان علاقه مند به دریافت اقامت دائم کانادا می باشد. برنامه مهاجرت استانی آلبرتا در سه دسته بندی کلی؛ اکسپرس اینتری، برنامه خود اشتغالی کشاورزان و فرصت های آلبرتا ارائه می شود.

اکسپرس اینتری: راحت ترین برنامه استانی کانادا اقدام از طریق سیستم اکسپرس اینتری استان آلبرتا است. کسب امتیاز لازم در این سیستم اقدامات ورود شما به خاک این کشور را فراهم می آورد.

برنامه خود اشتغالی کشاورزان: یکی از بخش های مهم برنامه های مهاجرت استانی کانادا، ترغیب کارآفرینان برای سرمایه گذاری و توسعه در این کشور است. بر اساس این برنامه کشاورزان دارای مهارت، تجربه و تمکن مالی کافی می توانند در این استان به پرورش مزارع بپردازند.

فرصت مهاجرتی آلبرتا: به منظور شرکت در این بخش جهت دریافت نامینیشن استانی کانادا، لازم است تا متقاضی از حداقل های ورود به سیستم امتیازبندی برخوردار بوده و در استان این کشور مشغول به کار باشد.

برنامه مهاجرت استانی بریتیش کلمبیا

اغلب برنامه های مهاجرت استانی کانادا طیف وسیعی از متخصصان و کارآفرینان در حوزه های مختلف را شامل می شوند. برنامه استانی بریتیش کلمبیا نیز سه زیرگروه اکسپرس اینتری ، کارآفرینان و مهاجرت از طریق تخصص را در برمی گیرد.

مهاجرت از طریق تخصص: فارغ التحصیلان مقاطع تحصیلات تکمیلی در استان بریتیش کلمبیا در رشته های علوم بهداشت یا علوم طبیعی، فارغ التحصیلان کالج در کشور کانادا دارای نامه کافرمای شغلی، کارگران مبتدی و نیمه ماهر و… در این سیستم امتیازبندی می شوند.

کارآفرینان: کارآفرینان دارای پلن کارآفرینی آزمایشی و تجربه انجام پروژه های استراتژیک در این گروه بندی قرار خواهند گرفت.

اکسپرس اینتری: این سیستم نیز مسیری برای ورود کارگران متخصص، نیروهای بین المللی ماهر و فارغ التحصیلان مقاطع عالی است.

برنامه مهاجرت استانی انتاریو

برنامه های مهاجرت استانی کانادا در مناطق کم برخوردار، راهی موثر برای توسعه اقتصادی است. برنامه استان انتاریو برای جذب کارگران ماهر، کارآفرینان و دانشجویان بین المللی دارای آفر شغلی تدوین و تنظیم شده است.

پیشنهاد کاری: راحت ترین برنامه استانی کانادا، دریافت پیشنهاد شغلی برای فارغ التحصیلان مقاطع ارشد و دکتری کانادا است.

کارآفرینی: برنامه جذب کارآفرینان استان انتاریو به دو گروه شرکتی و کارآفرینی تقسیم می شوند.

جذب سرمایه انسانی: نیروی های فنی، کارگران ماهر فرانسه زبان می توانند از طریق سیستم اکسپرس اینتری برای برنامه های مهاجرت استانی کانادا در انتاریو اقدام کنند. فارغ التحصیلان مقاطع تحصیلات تکمیلی نیز مشمول این بخش خواهند شد.

برنامه مهاجرت استانی مانیتوبا

استان مانیتوبا یکی از مناطق پرطرفدار مهاجرتی است که برنامه های متعددی برای جذب مهاجران ارائه می دهد. برنامه این استان در سه گروه سرمایه گذاری، کارگران ماهر و مزرعه داری قرار می گیرند.
نیروی کارگر ماهر: به منظور شرکت در برنامه های مهاجرت استانی کانادا در ایالت مانیتوبا لازم است تا حداقل پیش نیازهای این مسیر یعنی کسب 60 امتیاز و اقوام شهروند کانادا را دارا باشید.

سرمایه گذاری: دانش زبانی، سرمایه 350 هزار دلاری، تجربه کاری در سمت مدیریت و… از موارد مورد نیاز برای شرکت در برنامه های مهاجرت استانی کانادا در انتاریو می باشند.

کشاورزی: این بخش مختص افرادی است که تجربه و مهارت کافی در زمینه کشاورزی و مزرعه داری را دارا هستند. علاوه بر اثبات تجربه و سابقه مدیریتی در این زمینه لازم است تا تمکن مالی به مبلغ حداقل 350 هزار دلار نیز به دولت این استان ارائه دهید.

برنامه مهاجرت استانی جزیره پرنس ادوارد

پرونس ادوارد استانی کوچک و کم جمعیت در کشور کانادا است که در ساحل شرقی اقیانوس اطلس قرار گرفته است. به دلیل شرایط اقلیمی حاکم در مناطق مختلف پرنس ادوارد این استان به باغات سرسبز و مزارع سرسبز کشاورزی خود شهرت دارد. دولت کانادا به منظور توسعه بخش های مختلف برنامه های مهاجرت استانی کانادا در این استان را اجرا کرده است.

اکسپرس اینتری: هدف از این برنامه برای استان پرنس ادوارد، جذب کارگران ماهر بین المللی از طریق سیستم امتیاز بندی اکسپرس اینتری است.

نیروی کار داخلی: این برنامه مختص افرادی است که در کانادا به صورت موقتی مشغول به کار هستند. فارغ التحصیلان دانشگاه های این استان نیز می توانند پس از اتمام تحصیل برای برنامه های مهاجرت استانی کانادا در جزیره پرنس ادوارد درخواست دهند.

سرمایه گذاری: راحت ترین برنامه استانی کانادا  برای ورود به این کشور، از طریق سرمایه گذاری است. شرایط لازم برای اقدام شامل مبلغ سرمایه گذاری حداقل 600 هزار دلار کانادا، بازه سنی 21 الی 59 سال، دارای سوابق مدیریتی تجاری، دانش زبانی و… می باشد.

برنامه مهاجرت استانی ساسکاچوان

برنامه مهاجرت استانی کانادا در ساسکاچوان به سه زیرگروه کلی نیروی کار متخصص، کارفرینان و گروه تجربه کاری تقسیم بندی می شود.

کارآفرینان: این بخش مختص کارآفرینان و مزرعه دارانی است که قصد دارند برای برنامه های مهاجرت استانی کانادا اقدام کنند. پیش نیاز لازم برای کارآفرینان تمکن مالی 450 هزار دلاری، تجربه و مهارت کافی و سوابق مدیریتی است. کشاورزان نیز بایستی از طریق سرمایه گذاری 500 هزار دلاری، مزرعه خریداری کرده و به کار زراعت در این استان مشغول شوند.

نیروی کار متخصص: این بخش از طریق سیستم امتیاز بندی اکسپرس اینتری و نیروهای متخصص دارای آفر شغلی در مشاغل مورد نیاز این استان بررسی می شود. تحصیلات عالیه و داشتن تمکن کافی، لازمه ی ورود به سیستم برنامه های مهاجرت استانی کانادا در ساسکاچوان است.

تجربه کاری: مشاغل مورد نیاز اعم از متخصصین سلامت و بهداشت، رانندگان کامیون، خدمه رستوران در بخش هتلداری و دانشجویان فارغ التحصیل در این استان مشمول این برنامه مهاجرتی خواهند شد.

برنامه مهاجرت استانی نیوبرانزویک

از دیگر برنامه های مهاجرت استانی کانادا، اقدام از طریق استان نیوبرانزویک است. این برنامه از چندین روش اکسپرس اینتری، کارآفرینی، نیروی کار ماهر، برنامه مهاجرتی آزمایشی آتلانتیک تشکیل شده است.

بازار کار اکسپرس اینتری: در این سیستم امتیازبندی نیروی کار انسانی استان نیوبرانزویک تامین می شود.

کارآفرینی فارغ التحصیلان: کارآفرینان دارای مدرک مقاطع تحصیلات تکمیلی می توانند پس از اتمام تحصیل در این کشور، کسب و کار خود را راه اندای کنند.

 نیروی کار ماهر: این برنامه مختص افرادی است که تحت شرایطی آفر شغلی از کارفرمای کانادایی دریافت کرده اند.

برنامه مهاجرت استانی نیوفانلند و لابرادور

برنامه های مهاجرت استانی کانادا در مناطق نیوفانلند و لابرادور بر اساس جبران کمبود توسعه در بخش های مختلف تدوین گردیده است. اکسپرس اینتری برای ورود نیروی کارگر متخصص، برنامه اسکیل ورکر، جذب فارغ التحصیلان بین المللی، کارآفرینان بین المللی و فارغ التحصیلان کارآفرین برخی از برنامه های مهاجرت استانی کانادا در این منطقه می باشند.

برنامه اسکیل ورکر: این برنامه مختص افراد دارای کار پاره وقت در کانادا یا دارندگان پیشنهاد شغلی تمام وقت در این کشور است.

فارغ التحصیلان بین المللی: افراد فارغ التحصیل از دانشگاه های کشور کانادا می توانند درخواست خود را برای شرکت در برنامه های مهاجرت استانی کانادا در مناطق نیوفانلند و لابرادور ارئه دهند.

کارآفرینان بین المللی: افرادی که قصد دارند بیزینس خود را در این استان ره اندازی کنند بایستی در ابتدا شرایط سرمایه گذاری 600 هزار دلاری، شرایط سنی ومدرک معتبر زبان انگلیسی را دارا باشند.

برنامه مهاجرتی یوکان

برنامه مهاجرتی استان یوکان به سه بخش؛ اکسپرس اینتری، نیروی کار با تاثیر حیاتی و انتخاب از طریق بیزینس تقسیم می شود.

نیروی کار با تاثیر حیاتی: بسته به نیاز قلمرو یوکان، متقاضیان می توانند برای دریافت آفر شغلی از کارفرمای کانادایی پیشنهاد دهند.

انتخاب از طریق بیزینس: این برنامه مختص افرادی است که قصد دارند کسب و کاری را مطابق با رشته تحصیلی و تخصص خود راه اندای کنند. سوابق تجربی، تمکن مالی و دانش زبانی سه فاکتور مهم برای انتخاب افراد است.

اسکیل ورکر: سابقه و تخصص مورد نیاز، دانش زبانی و مشاغل تحت برنامه های NOC می توانند برای اکسپرس اینتری از این طریق اقدام کنند.,

برنامه مهاجرت استانی نوا اسکوشیا

برنامه اکسپرس اینتری، نیروی کار متخصص و کارآفرینی سه برنامه مجزا برای کمبود سرمایه انسانی در استان نوا اسکوشیا هستند.

نیروی کار متخصص: شرایط سنی، مدرک تحصیلی، دانش زبانی حداقل CBL4 برخی از معیارهای دریافت آفر شغلی از کارفرمای کانادایی است.

کارآفرینی: افرادی که از طریق سرمایه گذاری قصد دارند کسب و کار خود را راه اندازی کنند می توانند با ارائه مدارک خود به دولت این استان، شرایط خود را بررسی کرده و ویزای استانی کانادا را نیز دریافت کنند.

اکسپرس اینتری: متقاضیانی که برای برنامه اکسپرس اینتری اقدام کرده اند در صورت تمایل می توانند برای بخش ورک اسکیل استان نوا اسکوشیا نیز مدارک خود را جهت بررسی ارسال کنند.

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments