ویزای توریستی کانادا با دعوت نامه

سفر به کانادا با دعوت نامه یکی از روش های ورود به خاک این کشور به صورت موقت است. این نوع ویزا بسته به شرایط و نوع درخواست اغلب به صورت سینگل، مولتیپل و ویزای ویزیتوری کانادا صادر می گردد. به منظور اخذ ویزای ویزیتوری کانادا، ارائه دعوت نامه از سوی افراد دارای اقامت دائم یا شهروندی کانادا ضروری است.

کشور کانادا یکی از مقاصد اصلی جهت مهاجرت و یا گردشگری است. این کشور پهناور در طی چندین دهه اخیر؛ توانسته است از طریق جذب افراد متخصص، مدیران با سابقه و افراد دارای تحصیلات عالیه، بخش های مختلفی از اقتصاد خود را بهبود بخشیده و توسعه دهد.

ویزای توریستی کانادا اغلب به صورت 6 ماهه صادر می شود که مدت زمان آن تحت شرایط خاصی قابل تمدید است. در ادامه ضمن معرفی ویزای توریستی کانادا با دعوت نامه و انواع آن، به بررسی نحوه اخذ ویزای توریستی کانادا اشاره خواهیم کرد.

سفر به کانادا با هدف گردشگری

یکی از انواع روش های ورود قانونی به کشور کانادا، دریافت ویزای توریستی کانادا است. ویزای توریستی کانادا به 3 دسته ویزای سینگل(با محدودیت یک بار ورود و خروج) ویزای مولتیپل (عدم محدودیت تعداد سفر به کانادا) و ویزای ویزیتوری (اقامت در مدت زمان محدود) صادر می گردد.

ویزای ویزیتوری تحت عنوان ویزای توریستی کانادا به لحاظ ارائه مدارک، ارسال دعوت نامه از سوی شهروند کانادا و مدت زمان اقامت با سایر ویزاهای این کشور متفاوت است. لازم به ذکر است که در تمامی موارد مذکور مدارک هویتی فرد، بررسی پرونده درخواست ویزا، معتبر بودن پاسپورت و… توسط سفارت کانادا و سپس افسر مرزی در خاک این کشور بررسی می گردد.

ویزای ویزیتوری کانادا چیست؟

این نوع ویزا تحت عنوان ویزای توریستی کانادا و در مدت زمان معینی جهت دیدار خویشاوندان، شرکت در جلسات کاری و علمی صادر می گردد. در اغلب موارد دریافت ویزای توریستی کانادا از طریق ارسال دعوتنامه صورت می گیرد.

یه عبارتی ارسال دعوت نامه علاوه بر تسریع بررسی پرونده، در فرآیند صدور ویزا نیز مثمر خواهد بود. لازم به ذکر است که دعوتنامه تضمینی جهت صدور ویزای توریستی کانادا نیست و صرفا در پیشبرد  مراحل بررسی پرونده تاثیرگذار است. مدت زمان ویزای توریستی کانادا با دعوت نامه بسته به نظر اداره مهاجرت، به صورت 6 ماهه یا کمتر صادر می شود.

دعوتنامه ویزای توریستی کانادا شامل نامه ای الکترونیکی است توسط فرد شهروند و یا دارای اقامت دائم کانادا به جهت دعوت تبعه خارجی به خاک این کشور تدوین می شود. این نامه پس از نگارش، به فرد درخواست دهنده ویزا ارسال شده و سپس توسط اداره مهاجرت کانادا بررسی می گردد.

با ارسال دعوتنامه به سازمان مهاجرت این کشور از نحوه سفر، مقصد، حمایت مالی و دلیل سفر به کانادا مطلع خواهد شد که تمامی این موارد در روند اخذ ویزای توریستی کانادا به شدت تاثیرگذار است.

شرایط ارسال دعوت نامه

به منظور ارسال دعوتنامه لازم است تا تمامی اطلاعات و نکات لازم در متن نامه در نظر گرفته شود. دعوتنامه اعم از دعوتنامه خویشاوندی، شرکت در همایش یا دوره های آموزشی، بایستی در ابتدا به صورت الکترونیکی به فرد مدعو ارسال شده و سپس به همراه مدارک کامل به سفارت کانادا فرستاده شود.

اطلاعات لازم فرد مدعو جهت درج در دعوت نامه ویزای توریستی کانادا با دعوت نامه ، شامل مواردی اعم از نام و نام خانوادگی، محل سکونت و شماره تلفن، مدت زمان اقامت، هدف از سفر، هرینه های اقامت و ارتباط فرد دعوت کننده و مدعو می باشند.

همچنین لازم است تا تمامی اطلاعات هویتی فرد دعوت کننده به همراه سایر جزئیات نظیر نوع اشتغال، کارت شهروندی یا کارت اقامت، ارتباط فرد دعوت کننده و مدعو و… در دعوتنامه مشخصا ذکر شود.

به منظور اخذ ویزای ویزیتوری اقوام یا دوستان نیز لازم است تا میزان حقوق سالیانه فرد به لحاظ تضمین حمایت مالی، اطلاعات هویتی افراد مدعو، تعداد افراد تحت پوشش فرد دعوت کننده به سفارت ارائه شود.

انواع دعوت نامه سفر به کانادا

انواع دعوتنامه های ویزای توریستی کانادا عبارتند از دعوتنامه خویشاوندی، دعوت نامه شرکت در همایش و دعوتنامه دوره های کوتاه مدت کالج یا دوره های زبان انگلیسی. در ذیل به تشریح این موارد می پردازیم:

دعوتنامه خویشاوندی

یکی از رایج ترین روش های دریافت ویزای توریستی کانادا با دعوت نامه، ارسال دعوتنامه خویشاوندی برای فرد درخواست دهنده است. دعوت نامه خویشاوندی شامل نامه ای است که از طرف دوستان و اقوام دارای تابیعت و یا اقامت دائم کانادا ارسال می گردد.

صلاحیت نامه ارسالی تحت شرایطی از جمله سن بالای 18 سال نگارنده نامه تعیین می گردد. در اغلب موارد نامه خویشاوندی جهت صدور ویزای توریستی کانادا با دعوت نامه، برای اقوام درجه 1 و 2 از جمله خواهر و برادر، پدر و مادر، پدربزرگ و مادربزرگ و… تدوین می شود.

شایان ذکر است که یکی از دیگر از روش های دعوت از والدین، درخواست سوپر ویزا تحت عنوان ویزای توریستی کانادا است. از ملزومات درخواست سوپر ویزای کانادا برای پدر و مادر یا پدربزرگ و مادربزرگ سن بالای 18 سال فرد دعوت کننده و ارائه مدارکی مبنی بر توانایی حمایت مالی از فرد یا افراد مدعو می باشد. همچنین لازم است تا افراد دعوت شده پیش از ورود به خاک این کشور، به لحاظ سلامت جسمانی توسط پزشکان سفارت معاینه و بررسی شوند.

دعوتنامه شرکت در همایش

این نوع دعوتنامه صرفاً به منظور شرکت فرد خاصی در همایش یا کنفرانس از سوی نهاد و سازمان دعوت کننده ارسال می شود. با ارسال این نوع دعوتنامه تمامی دلایل و هدف از سفر فرد تشریح گردیده و در نهایت ویزای ویزیتوری تحت عنوان ویزای توریستی کانادا صادر خواهد شد.

دعوتنامه کالج

یکی دیگر از روش های اخذ ویزای توریستی کانادا، ارائه دعوتنامه شرکت در کالج یا دوره های کوتاه آموزشی 6 ماهه یا کمتر است. در این نوع دعوتنامه مدت زمان اقامت فرد، هزینه آموزشی، نام کالج یا دوره و… مشخصا در آن قید می شود.

کانون مهاجرتی عالمی

اخذ ویزای توریستی کانادا با دعوتنامه، یکی از انواع روش های ورود به خاک کانادا به صورت موقت است. ارسال دعوتنامه از سوی اقوام بالای 18 سال دارای اقامت دائم یا کارت شهروندی و یا از طرف سازمان و نهادهای آموزشی صورت می گیرد. دعوت نامه تضمینی جهت دریافت ویزای توریستی کانادا نمی باشد، اما در روند بررسی پرونده بسیار تاثیرگذار است. به منظور ارسال دعوتنامه لازم است؛ تا تمامی اطلاعات هویتی، مدت زمان اقامت، هزینه ها، ساپورتر مالی و… در نظر گرفته شود.

با اخذ مشاوره از یک موسسه مهاجرتی معتبر گام های بعدی خود را برای اخذ ویزای انواع ویزای ورود به خاک کانادا، از جمله ویزای توریستی کانادا، با اطمینان بیشتری خواهید برداشت. برای دریافت خدمات کانون مهاجرتی عالمی، می توانید همین حالا با پر کردن فرم ارزیابی مهاجرت به کانادا اولین گام خود را برای بررسی صلاحیت اخذ ویزای توریستی با دعوت نامه، بردارید.

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments