مارکو مندیچینو ، وزیر مهاجرت کانادا ، اعلام کرد دانشجویانی که تاریخ اعتبار ویزای کار پس از فارغ التحصیلی آنها به پایان رسیده یا به زودی به پایان خواهد رسید ، می توانند برای دریافت ویزای کار باز (بدون محدودیت زمانی و کاری) اقدام کنند . مندیچینو افزود این ویزا به دانشجویان 18 ماه فرصت خواهد تا در کانادا بمانند و کار پیدا کنند .
بر اساس برنامه فعلی ویزای کار ، دانشجویان بین المللی اجازه دارند پس از فارغ التحصیلی ، تا 3 سال در کانادا بمانند و کار کنند . به نوشته وبسایت msn ، این برنامه معمولا به عنوان یکی از راه های اخذ اقامت دائم استفاده می شود و بر اساس برآورد ادره مهاجرت از 61 هزار دانشجویی که سال گذشته تاریخ اعتبار ویزای کار پس از فارغ التحصیلی آنها به پایان رسیده است ، حدود نیمی از آنها برای دریافت اقامت دائم اقدام کرده اند .
این اداره همچنین تخمین می زند سیاست جدید به 52 هزار دانشجو با ویزای باطل یا در شرف باطل شدن کمک کند تا اقامت خود را در کانادا تمدید کنند. با توجه به اینکه هدف کانادا از مهاجر پذیری جبران کمبود نیروی کار کشور است ، متقاعد کردن دانشجویان بین المللی به ماندن در کانادا همواره یکی از اولویت های دولت کانادا بوده است. به همین دلیل، و با قطع ناگهانی روند جذب دانشجو با بروز پاندمی کرونا ، دولت در چند ماه اخیر برنامه های مختلفی برای جبران این کاهش چشمگیر معرفی کرده است. مندیچینو در بیانیه ای خطاب به دانشجویان بین المللی گفت: پپیام ما برای دانشجویان و فارغ التحصیلان خارجی بسیار ساده است: ما نمی خواهیم شما در اینجا فقط تحصیل کنید، ما میخواهیم شما در کانادا بمانید.
برنامه ویزای کار جدید از 27 ژانویه برای متقاضیان قابل دسترسی خواهد بود.

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments