بر اساس قوانین جدیدی که روز دوشنبه از طرف آژانس بهداشت عمومی کانادا اعلام شد ، کسانی که از 21 نوامبر از طریق هوایی و زمینی  قصد ورود به کانادا را دارند، باید قبل از پرواز، دوره قرنطینه ویروس کرونا را گذرانده و همچنین مدارک آن را ارائه دهند.

طبق قوانین قدیمی ، مسافران تا زمان رسیدن به فرودگاه های کانادا نیازی به ارائه اطلاعات فوق نداشتند و فقط کافی بود  فرم کاغذی را تکمیل کنند.

اما طبق قانون جدید اطلاعات مربوط به قرنطینه شدن افراد باید به صورت دیجیتالی از طریق برنامه ArriveCAN ارسال شوند. اگر کسی به دلیل معلولیت یا نبود امکانات نتواند اطلاعات را از طریق برنامه ارسال کند ، باید قبل از شروع سفر مراتب را با دولت از طریق تماس با شماره تلفن رایگان در میان بگذارد.

آژانس بهداشت همچنین اضافه کرده است، هر کسی که قوانین جدید را رعایت نکند ، در بدو ورود به کانادا تحت پیگرد اقدامات اجرایی قرار خواهد گرفت که شامل مجازات هایی از جمله اخطار کلامی تا جریمه 1000 دلاری است.

به گفته آژانس بهداشت کانادا، این قانون گامی مهم در جهت جلوگیری از گسترش کرونا است؛ زیرا اطلاعات مسافران می تواند به سرعت و با رعایت  اصول محرمانگی با استانها و مناطق به اشتراک گذاشته شود تا برای پیگیری بهداشت عمومی با مسافران تماس گرفته شود.  التزام به این قانون برای انطباق با دستور قرنطینه اجباری است.

قوانین جدید همچنین مسافران را ملزم می کند تا پس از ورود به کانادا ، از برنامه ArriveCAN برای به روزرسانی اطلاعات خود استفاده کنند، از جمله تأیید اینکه به محل قرنطینه یا انزوای اجباری منتقل شده اند. کسانی که در قرنطینه هستند نیز باید در طول مدت قرنطینه به طور روزانه وضعیت بهبودی خود را از بیماری کرونا، را ارائه دهند.

به گفته دولت کانادا، کسانی که پس از ورود به این کشور نتوانند اطلاعات مذکور را ارائه دهند ، “اولویت بالایی” برای اجرای قانون در نظر گرفته می شود ، که به طور گسترده در تمام بیماری های همه گیر برای راستی آزمایی رعایت شرایط قرنطینه و قوانین مربوط به آن توسط مردم، مورد استفاده قرار گرفته است.

لازم به ذکر است آژانس بهداشت اعلام کرد مسافرانی که از قوانین اجباری قرنطینه دولت معاف هستند نیازی به ارائه برنامه قرنطینه قبل از سوار شدن به پرواز نخواهند داشت و همچنین پس از ورود به کانادا ملزم  به ارائه به روز رسانی وضعیت بهداشتی روزانه نخواهند بود.

مسافرانی که فقط قصد ترانزیت شدن از طریق کانادا را دارند – یعنی مقصد نهایی آنها در کشور دیگری است – لازم نیست قبل از ورود به کشور با استفاده از برنامه ArriveCAN اطلاعاتی را ارسال کنند.
آژانس بهداشت همچنین گفت که در فرودگاه های بین المللی بزرگ خطوط اختصاصی قرار دارند، تا مسافرانی که اطلاعات خود را قبل از سفر ارسال کرده اند بتوانند با سرعت بیشتری مراحل غربالگری را طی کنند.

در بیانیه ای کتبی ، آژانس بهداشت کانادا گفت هر کسی که اطلاعات لازم را قبل از سوار شدن به هواپیما ارائه ندهد برای غربالگری اضافی به مقامات بهداشت عمومی ارجاع می شوند. برای این افراد همچنین ممکن است مجازات هایی در نظر گرفته شود، از جمله جریمه نقدی و حتی  پیگرد قانونی

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments